č. 5

Investice do vzdělání

Investice do vzdělání má vždy význam! I my chceme zlepšit úroveň vzdělání naších děti.

Ptáte se, jak investovat do vzdělávání?
Děti našich kandidátů místní školu navštěvují. To nám pomáhá vidět věci zainteresovaně.
Nově zvolená p. ředitelka od nás může čekat plnou podporu.

Město (jako zřizovatel) může prosazovat, nabízet a vyžadovat:

  • Hledat finanční tok na opravy budov (ZŠ střecha, římsy, fasáda ad.) Nevyhovující suterén šaten s projektem dotáhnou k opravě. Dobře investovat do majetku města.
  • Školní učebny jsou již moderně vybaveny, proto budeme vyžadovat jejich plné využívání během výuky. Zdatnost učitelů zahrnout nabízené možnosti do výuky.
  • Plně využít zahradu a výuku i mimo budovu. Čerpat z dobrého umístění školy v lokalitě.
  • Podpořit smysluplně využívání příspěvků na materiál (sešity ad., nyní shledáváme spíše plýtvání). Vedoucím pracovníkům nechat dostatečný prostor působení, ale vyžadovat jasná pravidla a informovanost v ekonomice a hospodaření školy.
  • V rámci MŠ je třeba dostatečně sledovat vývoj a statistiky, aby nedocházelo k malé kapacitě pro předškolní umístění dětí. Zvyšovat kapacitu a hledat řešení. Propojit návaznost mezi MŠ a ZŠ.
  • Zřizovatel požaduje po škole Výroční zprávu, ŠVP a další dokumenty školy. Ty zatím fungují jako nutná administrativa bez hloubky. Vizi školy je třeba naplánovat na roky dopředu a chtít adekvátní vzdělání podle doby, do které děti rostou. Můžeme se podílet na tomto formování.
  • Do školního řádu zahrnout podstatná pravidla a ta dodržovat a ctít.
  • Podpořit jasnou spolupráci rodič/škola/dítě (Rodiče vítáni). Fungovat jako preventivní, tmelící a podporující prvek.
  • Dobrá výuka stojí na učiteli. Podpořit a dohlédnout na jejich rozvoj a další vzdělání, moderní přístup, zdatnost v on-line světě, vzájemnou spolupráci v mezipředmětových vazbách, budovat vztahy na pracovišti atd.
  • Zrušit výjimku v počtu žáků a snažit se o co nejindividuálnější přístup v malých skupinách a třídách.
  • Požadovat různorodé hodnocení a formování dětí (slovní hodnocení, formativní hodnocení). Přiklonit se k domácímu vzdělávání.
  • Oceňovat nadané děti i učitele; zvyšovat učitelskou prestiž a prestiž místní školy.

 

Další priority naše priority najdete zde.